-Lagăr defect:
Daca lagărul este uzat, rotorul compresorului freacă în carcasa acestuia şi în consecinţă turaţia acestuia îi este încetinită. Acest lucru conduce de regula la micşorarea presiunii de supra-alimentare.
-Compresor/turbină deteriorate de obiecte străine:
Dacă un obiect străin deteriorează rotorul compresorului sau a turbinei, eficienţa acestuia este redusă, iar presiunea de supra-alimentare necesară nu este atinsă.
Dacă acest lucru se întâmpla pe partea de turbina (evacuare), pe lângă rotor se mai deteriorează si vanele (geometria variabila), ceea ce adesea duce la blocarea mecanismului de comandă.
O foarte mare atentie trebuie acordata deteriorarilor paletilor turbinei, deoarece acestea indica eliminarea din motor a unor particole solide – este obligatorie remedierea imediata, ca si in celelalte situatii,a cauzelor ce au dus la defectarea turbinei!
-Piuliţă de blocare desfăcută:
Dacă piuliţa de blocare a tijei de comandă a vanelor este slabă, se modifică lungimea acesteia şi prin urmare şi cursa.
Prin urmare vanele nu pot fi închise suficient de mult pentru a asigura presiunea de supra-alimentare corespunzătoare.
-Depuneri pe elementele geometriei variabile:
Problemele de combustie sau utilizarea combustibililor de proastă calitate pot duce la formarea unor depuneri severe de funingine pe elementele turbinei, blocând elementele geometriei variabile. Acelaşi lucru se poate întâmpla si dacă motorul consumă prea mult ulei. În urma arderii, aditivi de ulei se depun pe elementele turbinei cauzând blocarea vanelor.
-Depuneri de ulei pe carcasa compresorului:
Daca gazele de carter recirculate conţin prea mult ulei, în condiţii de temperatură ridicată, se pot forma depuneri de ulei pe carcasa compresorului.
Diametrul difuzorului se reduce substanţial, lucru care poate afecta performanţele. O turbină afectată în acest fel, se poate identifica din exterior după crustă de ulei sau filmul de ulei carbonizat formate pe difuzorul de admisie al compresorului.
-Furtun vacuum scos sau deteriorat:
Dacă furtunul de vacuum a sărit sau este deteriorat, actuatorul (capsula vacuumatică) nu este alimentată cu vacuum iar mecanismul de reglare al turbinei nu funcţionează.
Lipsă de putere – Periferice
-Electro-valvă comandă presiune supra-alimentare defectă:
Dacă electro-valva de comandă este defectă, turbina este acţionată eronat si prin urmare nu asigură presiunea de supraalimentare corespunzătoare.
-punct de masa corodat :
Dacă acest punct de masă este corodat (sau este strâns necorespunzător), electro-valvă de comandă nu este acţionată corespunzător, iar în memoria de defecte se înregistrează un defect referitor la acţionarea turbinei.
-Neetanşeitate a tubulaturii de supraalimentare:
Dacă un racord nu este etanş sau un furtun este deteriorat, presiunea de supraalimentare se pierde suficient pentru ca motorul să intre in mod de avarie (limp mode).
Alte simptome: supraturarea turbinei sau zgomot.
-supapa EGR defecta:
Dacă supapă EGR nu se închide complet, se pierde o cantitate semnificativă de gaze de evacuare, şi în consecinţă energia cinetică a gazelor ce antrenează turbina este mai mică, iar presiunea de supraalimentare nu este atinsă.
-Tubulatură de aer blocată / filtru de aer colmatat:
Un filtru de aer colmatat sau un furtun înfundat determină o lipsă de aer la intrarea în compresor, şi deci presiunea necesară nu poate fi atinsă. Această defecţiune are ca rezultat, aproape întotdeauna, deteriorarea severa a rotorului ca urmare a supra-turării.
-Cablajul traductorului de poziţie al mecanismului de comandă:
În cazul în care cablajul traductorului de poziţie este deteriorat ( datorită frecării cu tubul de protecţie) calculatorul de motor primeşte informaţii eronate cu privire la poziţia geometriei variabile, iar comanda se realizează eronat sau se întrerupe comanda.
-Defecţiuni ale sistemului de injecţie:
Dacă se micşorea avansul sau arderea este incompletă datorită injectoarelor deteriorate, energia cinetică a gazelor de evacuare care antrenează turbina scade, iar presiunea de supra-alimentare necesară nu este atinsă.
Zgomote
Problema de zgomot şi acustica autovehiculului sunt foarte complexe şi, prin urmare, vor putea fi diagnosticate si remediate in atelierele de specialitate.
Cu toate acestea, sunt recomandate unele verificări înainte de a înlocui un turbocompresor care este, probabil, zgomotos.
-Neetanşeităţi ale tubulaturii de admisie a compresorului
Zgomotul normal, fluieratul specific de funcţionare al turbinei, va fi amplificat în funcţie de natura defecţiunii.
Mai mult decât atât, admisia aerului nefiltrat poate determina contaminarea cu obiecte străine si eroziunea compresorului.
-Neetanşeităţi ale tubulaturii de supra-alimentare sau a intercooler-ului:
Generează un şuierat puternic sau un fluierat înalt care se amplifică cu creşterea turaţiei turbosuflantei / presiunii.
Acest defect poate determina turbina să se supratureze!
-Dezechilibru datorat contaminării cu obiecte străine :
Datorită turaţie ridicate de lucru, rotorul compresorului se poate deteriora chiar si de la cele mai mici particule.
Dacă rotorul turbinei se deteriorează, dezechilibru creat cauzează apariţia unui zgomot sincron, iar paletele deteriorate creează un zgomot pulsatoriu.
-Zgomote si neetanseitati ale tubulaturii de evacuare:
O pierdere de gaze la nivelul galeriei de evacuare sau a racordului de EGR, datorită unei garnituri defecte, determina apariţia unui zgomot foarte puternic de tip fluierat, care de cele mai multe ori este confundat cu un zgomotul de turbină.