Testare
Dupa inlocuirea pieselor defecte toate turbosuflantele reconditionate trec testul echilibrararii dinamice la peste 200.000 de rotatii pe minut pe un banc de teste special conceput pentru acest scop
Garantia turbosuflantelor este de 12 luni fara limita de kilometri. Pentru a beneficia de acesta garantie trebuie sa respectati intocmai regulile de montaj. In plus dupa montarea turbosuflantei trebuiesc respectate cu strictete intervalele de service (schimb ulei si schimb filtre la maxim 10.000 Km parcursi).
Controlati conductele flexibile de alimentare cu ulei! Demontati conducta de alimentare cu ulei si controlati-o. Curatati conducta. Daca constatati cea mai mica urma de infundare sau de deterioarare, conducta de alimentare trebuie inlocuita . Nu utilizati niciodata pasta de lipit sau etansare doarece acestea pot bloca circuitul de ungere sau pot ajunge in turbosuflanta, ducand la deteriorarea acesteia.
Montati intotdeauna un filtru de aer nou si curatati conducta flexibila a aspiratiei de aer. Daca un racitor intermediar (intercooler) este instalat , eventualele reziduuri de ulei trebuiesc indepartate. Conducta flexibila de la turbosuflanta spre motor trebuie de asemenea controlata cu grija.
Verificati presiunea uleiului! Utilizati o tava curata pentru a colecta uleiul folosit din conducta de alimentare cu ulei. Porniti motorul si mentineti pornit pana cand aproximativ 300ml de ulei se elimina din conducta de alimentare. Verificati deasemenea presiunea de ulei furnizata pe circuitul de ungere al turbinei. Presiunea prea mare sau prea mica va duce la deteriorarea turbinei.
Capacele de inchidere s-au montat pe turbo pentru a preveni intrarea unor obiecte in timpul transportului. Acestea trebuiesc indepartate. Verificati alimentarea cu ulei! Montati alimentarea cu ulei cu atentie. Pentru a face acest lucru, asigurati-va ca nu poate patrunde murdarie in carcasa centrala a turbinei. Porniti motorul, fara a lasa sa se activeze turbosuflanta (nu apasati pedala de aceleratie). Deasemenea la momentul pornirii motorului verificati daca tija de actionare a vanelor (tija actuatorului de actionare supapa/geometrie variabila) isi schimba pozitia. Apoi lasati motorul sa functioneze la relanti intre cinci si zece minute pentru reinitializarea completa a circuitului de ungere turbosuflanta.
Nu uitati sa inlocuiti uleiul de motor si filtrul de ulei. In caz contrar, turbina risca sa fie deteriorata. Un ulei vechi sau ancrasat impiedica gresarea corespunzatoare a mecanismului interior si provoaca daune rulmentilor si arborelui.
aca motorul este intr-o stare necorespunzatoare, acest fapt va avea influenta turbosuflanta. In fapt, presiunea scazuta in blocul motor antreneaza scurgeri de ulei la nivelul turbinei autoturismului. Turbosuflanta va trimite acest ulei in directia motorului , fapt care va genera o combustie incompleta.
Un filtru particule sau catalizator infundate, va duce la un comportament neadecvat al turbosuflantei – in general lipsa de putere este un simptom elocvent – rezolvati problema imediat, circuland astfel turbosuflanta se va deteriora rapid!
Utilizati pistolul de vacuum pentru a controla furtunele si electrovalvele de vacuum. O electrovalva (convertor presiune turbocompresor) blocata poate produce rapid daune turbosuflantei. Verificati furtunele de vacuum, acestea pot prezenta fisuri care duc la un control necorespunzator al actuatorului (supapa de control).
Utilizati un manometru pentru a controla presiunea in turbo. Reglajul actuatorului (supapapei de control) trebuie verificat obligatoriu la montaj, chiar daca acesta a fost efectuat deja la momentul reparatiei/reconditionarii/inlocuirii ansamblului central.
Fixarea pe colector – Colectorul de evacuare poate totusi contine reziduuri metalice provenite din deteriorarea turbinei vechi. Acestea trebuiesc eliminate. Un colector care prezinta fisuri risca sa deterioreze turbosuflanta. Verificati cu atentie acest aspect.Daca prezinta fisuri, colectorul trebuie inlocuit.